home
freelance
copywriter
network
contact
I
write
smart
copy
for
companies,
agencies
and
individuals
looking
for
a
freelance
writer
who
can
understand
their
needs,
listen
to
their
ideas
and
contribute
to
the
creative
process.
From
entire
campaigns
to
pay-offs.
»
Website
text/
Web
Copy
»
Pay-off
/
Slogans
&
Short
Copy
»
Voice-over
»
Print
/
Interactive
»
Long
Copy
»
Concepts
info@copywriteramsterdam.nl
+31
(0)6
41
24
96
20
Voice-over
Renault
De AutoRAI bezoekers met een Facebookprofiel ontvingen op de Renault-stand een speciale 'Facebook-connect-pas'. Een pas met een ingebouwde RFID-chip, die gekoppeld wordt aan het Facebookprofiel van de betreffende bezoeker. Bezoekers konden de Renault-auto’s ‘liken’ en delen op hun Facebookpagina. Ik schreef in opdracht van Dorst&Lessers de voice-over.
Social
Strategy
British Indigo is een kledingmerk dat het beste van modern en traditioneel combineert, waarbij het juist de details zijn die zorgen voor de kenmerkende en onderscheidende stijl. Samen met Matthijs Tielman schreef ik voor dit merk een social strategy voor 2013. Hoe een community te bouwen? Hoe ziet het contentplan eruit? Wat voor structuur? Welke Tone of voice? En posts schrijven...
Website
teksten
&
Pay-off
SET ICT is een jong, dynamisch en ambitieus IT-bedrijf. Naast advies over de website-structuur schreef ik de copy voor de website en bedacht ik een pay-off. SET ICT levert maatwerk, een passende IT-oplossing voor elke organisatie. Zo creëert SET voor haar klanten de perfecte randvoorwaarden zodat de volledige focus op de core business gericht kan worden. Vandaar de pay-off: 'Our solution, your optimization.'
Langlopende
samenwerking
Vanaf begin 2013 werk ik met en voor Batavus en schrijf ik diverse middelen: van catalogi tot persberichten. Een sterk Nederlands fietsmerk en een mooie klant om voor te werken.
Gebiedsmarketing
Zaanstreek
De vraag van communicatiebureau Vandejong: denk mee over overkoepelende merknaam gebiedsmarketingcampagne Zaanstreek. De plek waar je het kunt maken. Waar ruimte is voor eigen initiatief. Waar oude molens nieuwe werkplekken vormen en waar je je eigen huis kunt bouwen. Van oudsher de plek voor ondernemende geesten. Betaalbaar en dichtbij Amsterdam. Term? 'Zaanmakers'. Inmiddels is de campagne gelanceerd en zullen er veel middelen en communicatiemomenten volgen.
Pay-off
Nederlandse
Muziekensembles
De ensemblecultuur in Nederland is uniek; er is geen land met zo'n omvangrijk, kwalitatief en kleurrijk palet aan ensembles. Vandaar dat ik met de volgende pay-off kwam: 'Nederlands rijkste muziekverzameling'. Muziekensembles.nl is een initiatief van VNME, Vereniging Nederlandse Muziek Ensembles.