Briefing

OneWorld is een uitgesproken fysiek en online journalistiek magazine met ruim 11.000 abonnees. De ambitie is groot. In 2020 wil men 5.000 nieuwe abonnees verwelkomen. Hoog tijd voor een campagne en een nieuwe visuele identiteit. Ze vroegen mij de campagne te bedenken. De vernieuwde visuele identiteit komt uit de koker van Studio Colorado.

Resultaat

Ik bedacht de campagne ‘Lees je bewust’. Enerzijds is het lezen van OneWorld een weloverwogen keuze. Het is een uitgesproken platform met duidelijke waarden, heldere onderwerpkeuzes en een uitgesproken manier van communiceren. Dat lees je bewust omdat je dezelfde problemen ziet, dezelfde overtuigingen hebt, en ook wil bijdragen aan een andere wereld die eerlijker en duurzamer is. Anderzijds kan de tagline ook gelezen worden als ‘word je bewust(er), leer nieuwe invalshoeken, lees ongehoorde perspectieven en ontdek nieuwe dwarsverbanden’. Als je OneWorld leest, ‘lees je je bewust’. Hij viel zo in de smaak, dat de campagnetitel ook direct als payoff is ingevoerd en siert op de magazines en de website. De outdoor-campagne zal zichtbaar zijn vanaf de tweede helft van 2020. Naast digitale campaign assets. De lancering van de nieuwe payoff en het vernieuwde magazine vond eind januari plaats in Pakhuis de Zwijger.

Over mij
Freelance Copwyriter
OneWorld
Nieuwe payoff & campagne
Transavia
Het sneeuwbaleffect van wintersport met Transavia
Transavia
De Thuisblijvers
Effectory
4 radiocommercials BNR
Mediahuis
Website copy Mediahuis
Blendin
Nieuwkomer zoekt local
Pensioenfederatie
Refresh Pensioen
Transavia
Christmas 365
Dustin
Die nieuwe van IT
KLM
Stedentripcampagne
Transavia
Campagne Team Thuisbrengers
Kandoor
Propositie & online commercial
Ministerie van OCW
Campagne Gelijke Kansen Alliantie
KLM Open
Beat-the-pro social activation
SnappCar
Introductiecampagne NL, SE & DK
Rijksmuseum
‘Paint Job’, Digital hijack
Cultuurpanel
Werfcampagne ‘Dan heb je wat te vertellen’
Brecheisen Makelaars
Herpositionering, merkstrategie, campagne
Gravity
Herpositionering, merkstrategie en web copy
Schiphol
Duurzaamheidcampagne
Reumafonds
‘Wij zien jou’. TVC, Radio, Print, Online