Briefing

OneWorld is een uitgesproken (online) journalistiek magazine met ruim 11.000 abonnees. Maar er is flinke ambitie:5.000 nieuwe abonnees in 2020. Hoog tijd voor een campagne en een nieuwe visuele identiteit. Ze vroegen mij de campagne te bedenken. De vernieuwde visuele identiteit komt uit de koker van Studio Colorado.

Resultaat

Ik bedacht de campagne ‘Lees je bewust’. Enerzijds is het lezen van OneWorld een weloverwogen keuze. Het is een uitgesproken platform met duidelijke waarden. Anderzijds kan de campagnetagline ook gelezen worden als: word je bewust(er), leer nieuwe invalshoeken, lees ongehoorde perspectieven en ontdek nieuwe dwarsverbanden. Hij viel zo in de smaak, dat de de campagneregel ook als overkoepelende payoff is ingevoerd. De outdoor-campagne zal zichtbaar zijn vanaf de tweede helft van 2020. Naast digitale assets. De lancering van de nieuwe huisstijl en campagne vond eind januari plaats in Pakhuis de Zwijger.

Over mij
Freelance Copwyriter
This Agency
Proud to be Boring (SAN-nominatie ‘24)
Wauwau
RIP Glasvezelmonopolie
Solarclarity
Vakantiebaan 2.0
CheapTickets
Je ticket naar..
Bever
TOV guide & Diverse campagnes ‘22-‘23
Denim
Zonnepanelen simpel geregeld
OG
Schoon tanken. Doe het voor morgen.
Stichting de Buurt
Payoff & Manifest
Transavia
Het sneeuwbaleffect van wintersport met Transavia
Transavia
De Thuisblijvers
Effectory
4 radiocommercials BNR
Blendin
Nieuwkomer zoekt local
Dustin
Die nieuwe van IT
Pensioenfederatie
Refresh Pensioen
OneWorld
Wervingscampagne
Transavia
Christmas 365
KLM
Stedentripcampagne
Transavia
Campagne Team Thuisbrengers
Kandoor
Introductiecampagne
Ministerie van OCW
Campagne Gelijke Kansen Alliantie
SnappCar
Introductiecampagne NL, SE & DK
Rijksmuseum
‘Paint Job’, Digital hijack
Cultuurpanel
Werfcampagne ‘Dan heb je wat te vertellen’
Brecheisen Makelaars
Herpositionering, merkstrategie, campagne
Schiphol
Duurzaamheidcampagne
Reumafonds
‘Wij zien jou’. TVC, Radio, Print, Online