Briefing

OneWorld is een uitgesproken fysiek en online journalistiek magazine met ruim 11.000 abonnees. De ambitie is groot. In 2020 wil men 5.000 nieuwe abonnees verwelkomen. Hoog tijd voor een campagne en een nieuwe visuele identiteit. Ze vroegen mij de campagne te bedenken. De vernieuwde visuele identiteit komt uit de koker van Studio Colorado.

Resultaat

Ik bedacht de campagne ‘Lees je bewust’. Enerzijds is het lezen van OneWorld een weloverwogen keuze. Het is een uitgesproken platform met duidelijke waarden, heldere onderwerpkeuzes en een uitgesproken manier van communiceren. Anderzijds kan de campagne-tagline ook gelezen worden als ‘word je bewust(er), leer nieuwe invalshoeken, lees ongehoorde perspectieven en ontdek nieuwe dwarsverbanden’. Hij viel zo in de smaak, dat de de campagneregel ook direct als umbrella payoff is ingevoerd. De outdoor-campagne zal zichtbaar zijn vanaf de tweede helft van 2020. Naast allerlei digitale campaign assets. De lancering van de nieuwe huisstijl en campagne vond eind januari plaats in Pakhuis de Zwijger.

Over mij
Freelance Copwyriter
OneWorld
Wervingscampagne
Transavia
Het sneeuwbaleffect van wintersport met Transavia
Transavia
De Thuisblijvers
Effectory
4 radiocommercials BNR
Mediahuis
Website copy Mediahuis
Blendin
Nieuwkomer zoekt local
Pensioenfederatie
Refresh Pensioen
Transavia
Christmas 365
Dustin
Die nieuwe van IT
KLM
Stedentripcampagne
Transavia
Campagne Team Thuisbrengers
Kandoor
Propositie & online commercial
Ministerie van OCW
Campagne Gelijke Kansen Alliantie
KLM Open
Beat-the-pro social activation
SnappCar
Introductiecampagne NL, SE & DK
Rijksmuseum
‘Paint Job’, Digital hijack
Cultuurpanel
Werfcampagne ‘Dan heb je wat te vertellen’
Brecheisen Makelaars
Herpositionering, merkstrategie, campagne
Gravity
Herpositionering, merkstrategie en web copy
Schiphol
Duurzaamheidcampagne
Reumafonds
‘Wij zien jou’. TVC, Radio, Print, Online