Briefing

Vraag van digital agency Clockwork namens de Pensioenfederatie: ontwikkel een campagne waarin we jongeren en pensioen dichter bij elkaar brengen.

Resultaat

Ik presenteerde vijf campagne-ideeën. Winnende idee: Een nieuw woord voor good old pensioen. Een activatiecampagne waarin we jongeren oproepen om met een nieuwe naam voor pensioen te komen. Strategie & Concept: Sjoerd Goderie & Mark Goede. Opdrachtgever: Pensioenfederatie. Bureau: Clockwork. Animatie: Twelve o’Clock. Projectmanagement: Elise Zonneveld. Verantwoordelijke bij Pensioenfederatie: Marleen Buijsman.

Nadat er door het publiek een shortlist is opgesteld, heeft de driekoppige jury uiteindelijk gekozen voor ‘Levensbedrag’ als nieuw woord voor pensioen. Leuk zo’n nieuw woord, nu nog zorgen dat het overal terugkomt. Daarom ontwikkelden we een Chrome-extensie, die automatisch overal het woord ‘pensioen’ vervangt voor ‘levensbedrag’.

Over mij
Freelance Copwyriter
Pensioenfederatie
Refresh Pensioen
Blendin
Nieuwkomer zoekt local
Transavia
Thuisblijvers campagne
KLM
Stedentripcampagne: online, radio, print & OOH
Kandoor
Merkpositionering & commercial
Transavia
Campagne Team Thuisbrengers
Ministerie van OCW
Campagne Gelijke Kansen Alliantie
KLM Open
Beat-the-pro social activation
SnappCar
Introductiecampagne NL, SE & DK
Cultuurpanel
Werfcampagne ‘Dan heb je wat te vertellen’
Effectory
Rebranding, Brand Guide, Radiocommercials
Brecheisen Makelaars
Herpositionering, payoff, website, print
SnappCar
Bannercampagne
Gravity
Herpositionering, payoff, website
Rijksmuseum
‘Paint Job’, Digital hijack
Reumafonds
‘Wij zien jou’. TVC, Radio, Print, Online
Schiphol
Duurzaamheidcampagne
Rituals
Copy rituals.com & app
Ordina
Out of office: zomercampagne
AVRO
TVC, Radio, Print, Online