Briefing

Vraag van digital agency Clockwork namens de Pensioenfederatie: ontwikkel een campagne waarin we jongeren en pensioen dichter bij elkaar brengen.

Resultaat

Refresh pensioen: Een activatiecampagne waarin we jongeren oproepen een nieuwe naam te bedenken voor good old pensioen. Bureau: Clockwork. Animatie: Twelve o’Clock. Projectmanagement: Elise Zonneveld. Verantwoordelijke bij Pensioenfederatie: Marleen Buijsman.

Nadat er door het publiek een shortlist is opgesteld, heeft de driekoppige jury uiteindelijk gekozen voor ‘Levensbedrag’ als nieuw woord voor pensioen. Leuk zo’n nieuw woord, nu nog zorgen dat het overal terugkomt. Daarom ontwikkelden we een Chrome-extensie, die online automatisch overal het woord ‘pensioen’ vervangt voor ‘levensbedrag’.

Over mij
Freelance Copwyriter
This Agency
Proud to be Boring (SAN-nominatie ‘24)
Wauwau
RIP Glasvezelmonopolie
Solarclarity
Vakantiebaan 2.0
CheapTickets
Je ticket naar..
Bever
TOV guide & Diverse campagnes ‘22-‘23
Denim
Zonnepanelen simpel geregeld
OG
Schoon tanken. Doe het voor morgen.
Stichting de Buurt
Payoff & Manifest
Transavia
Het sneeuwbaleffect van wintersport met Transavia
Transavia
De Thuisblijvers
Effectory
4 radiocommercials BNR
Blendin
Nieuwkomer zoekt local
Dustin
Die nieuwe van IT
Pensioenfederatie
Refresh Pensioen
OneWorld
Wervingscampagne
Transavia
Christmas 365
KLM
Stedentripcampagne
Transavia
Campagne Team Thuisbrengers
Kandoor
Introductiecampagne
Ministerie van OCW
Campagne Gelijke Kansen Alliantie
SnappCar
Introductiecampagne NL, SE & DK
Rijksmuseum
‘Paint Job’, Digital hijack
Cultuurpanel
Werfcampagne ‘Dan heb je wat te vertellen’
Brecheisen Makelaars
Herpositionering, merkstrategie, campagne
Schiphol
Duurzaamheidcampagne
Reumafonds
‘Wij zien jou’. TVC, Radio, Print, Online