Briefing

Vraag van digital agency Clockwork namens de Pensioenfederatie: ontwikkel een campagne waarin we jongeren en pensioen dichter bij elkaar brengen.

Resultaat

Ik presenteerde vijf campagne-ideeën. Winnende idee: Een nieuw woord voor good old pensioen. Een activatiecampagne waarin we jongeren oproepen om met een nieuwe naam voor pensioen te komen. Strategie & Concept: Sjoerd Goderie & Mark Goede. Opdrachtgever: Pensioenfederatie. Bureau: Clockwork. Animatie: Twelve o’Clock. Projectmanagement: Elise Zonneveld. Verantwoordelijke bij Pensioenfederatie: Marleen Buijsman.

Nadat er door het publiek een shortlist is opgesteld, heeft de driekoppige jury uiteindelijk gekozen voor ‘Levensbedrag’ als nieuw woord voor pensioen. Leuk zo’n nieuw woord, nu nog zorgen dat het overal terugkomt. Daarom ontwikkelden we een Chrome-extensie, die automatisch overal het woord ‘pensioen’ vervangt voor ‘levensbedrag’.

Over mij
Freelance Copwyriter
OneWorld
Nieuwe payoff & campagne
Transavia
Het sneeuwbaleffect van wintersport met Transavia
Transavia
De Thuisblijvers
Effectory
4 radiocommercials BNR
Mediahuis
Website copy Mediahuis
Blendin
Nieuwkomer zoekt local
Pensioenfederatie
Refresh Pensioen
Transavia
Christmas 365
Dustin
Die nieuwe van IT
KLM
Stedentripcampagne
Transavia
Campagne Team Thuisbrengers
Kandoor
Propositie & online commercial
Ministerie van OCW
Campagne Gelijke Kansen Alliantie
KLM Open
Beat-the-pro social activation
SnappCar
Introductiecampagne NL, SE & DK
Rijksmuseum
‘Paint Job’, Digital hijack
Cultuurpanel
Werfcampagne ‘Dan heb je wat te vertellen’
Brecheisen Makelaars
Herpositionering, merkstrategie, campagne
Gravity
Herpositionering, merkstrategie en web copy
Schiphol
Duurzaamheidcampagne
Reumafonds
‘Wij zien jou’. TVC, Radio, Print, Online