Briefing

Zet de Avro opnieuw én vernieuwend neer als dé omroep voor kunst&cultuur. Spreek daarbij een jongere doelgroep aan, zonder de bestaande te verliezen. Concept & Copy Mark Goede. Regie Jonathan Elbers. Productie Comrad. Fotografie Robin de Puy.

Resultaat

Ik bedacht het campagneconcept ‘gemeen goed’. Het verwijst naar dat ene raakmoment veroorzaakt door kunst of cultuur. Die vette lach. Die ingetogen traan. Die keer toen je adem stokte. Dat uit-je-dak-moment. Het is ook een woordspeling met gemeengoed: wat de Avro uitzendt is door haar bereik per definitie haast gemeengoed. Daarnaast is het doel een nog bredere doelgroep kenbaar te maken met haar programmering. De AVRO wil gemeengoed worden.

Over mij
Freelance Copwyriter
Pensioenfederatie
Refresh Pensioen
Blendin
Nieuwkomer zoekt local
Transavia
Thuisblijvers campagne
KLM
Stedentripcampagne: online, radio, print & OOH
Kandoor
Merkpositionering & commercial
Transavia
Campagne Team Thuisbrengers
Ministerie van OCW
Campagne Gelijke Kansen Alliantie
KLM Open
Beat-the-pro social activation
SnappCar
Introductiecampagne NL, SE & DK
Cultuurpanel
Werfcampagne ‘Dan heb je wat te vertellen’
Effectory
Rebranding, Brand Guide, Radiocommercials
Brecheisen Makelaars
Herpositionering, payoff, website, print
SnappCar
Bannercampagne
Gravity
Herpositionering, payoff, website
Rijksmuseum
‘Paint Job’, Digital hijack
Reumafonds
‘Wij zien jou’. TVC, Radio, Print, Online
Schiphol
Duurzaamheidcampagne
Rituals
Copy rituals.com & app
Ordina
Out of office: zomercampagne
AVRO
TVC, Radio, Print, Online